Opravdu se zvýší dopravní zátěž obce, pokud se nepostaví nová obrobna?
V únorovém čísle dvouměsíčníku Kamenicko Strojmetal, ústy pana ředitele Záhorce, prezentoval podpůrnou argumentaci pro výstavbu nové haly obrobny a montáže. Tvrzení znělo, že pokud by nebyla umožněna výstavba nové obrobny, tak by se přes Kamenici otočilo navíc okolo 450 kamionů ročně, tedy 1,2 kamionu denně.
Tvrzení pana ředitele, že by výkovky, které už Strojmetal nemá kde v Kamenici obrobit, byly odváženy do výrobního závodu v Bruntálu, může obstát. Avšak to, že budou obrobené výkovky transportovány zpět do Kamenice na montáž a následně expedici je vysoce nepravděpodobné. I sám pan ředitel Záhorec v listopadových Ringhofferkách uvádí: „Bruntál je rozvojovou lokalitou, a to nejen v oblasti výroby polotovarů pro kování, ale i pro kovárnu, obrobnu a montáž.“
Jak pan ředitel uvádí, v Bruntálu by se provádělo obrábění. Logické a finančně jednoznačně výhodnější je, že by se v Bruntálu provedla i montáž. Obě výroby by probíhaly, tak jak je ve Strojmetalu zvykem, v jedné výrobní hale. Nebyl by důvod převážet obrobky zpět do Kamenice. Dokončené výrobky by putovaly k odběratelům přímo z Bruntálu. Doprava by nebyla navýšena vůbec, z hlediska dopravy totiž není rozdíl, jestli z Kamenice odjíždějí polotovary, nebo výrobky.